8 Kasım 2011 Salı

Linux Toplu Resim Boyutlandırma

Amerikalılar bu konuya Batch Image Resize da diyorlar. :) Eğer habire facebookta orda burda fotoğraf paylaşıyorsanız ama internetiniz yavaşsa (ki eminim öyledir) daha ufak boyutlarda upload etmek mantıklıdır. Bunun için windows kullanıcısı iseniz ben sizle konuşmuyorum :D haha! ama linux kullanıcısı iseniz kim bilir belki pardus kullanıyorsunuzdur.

O zaman imagemagic konsol uygulaması tam size göre diyebilirim. Kullandığınız dağıtıma göre apt-get install imagemagic , pisi it imagemagic veya paket yöneticinizden seçip kurduktan sonra ister komut satırından
mkdir kucukresimlerim
cp resimlerim/* /home/username/kucukresimlerim/ 
komutu ile isterseniz de Dosya Yöneticinizle

yeni bir dizin oluşturup resimlerinizi bunun içine kopyalayın ve ardından

cd /home/username/kucukresimlerim diyoruz ki o dizine gidelim
akabinde  mogrify -resize 640 *.jpg diyoruz ki bu dizindeki bütün jpg uzantılılar genişlikleri 640px olacak şekilde en boy oranı korunarak ufaltılmış oluyor.

Ne dersiniz hoş dimi ?




6 yorum:

  1. Bu işi yapmak için yıllardır Gweview kullanıyorum.

    Kipi Eklentileri sayesinde, Gwenview içerisinde toplu işlemler altında sıkıştırma, küçültme vb bir çok seçenek var. Resim kipinden dizin kipine geçtiğinizde de birden çok dizin seçebiliyorsunuz.

    Aynı Kipi eklentileri -aslında digikam için yazılmışlar gibime geliyor- digikam uygulamasına da showfoto'da da bu işi yapabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen ben de neden böyle yaptığımı anlamakta güçlük çekiyorum. Evet haklısınız sorsalar digikam şöyle yapar gwenview böyle yapar diyorum sonra oturup kendim bu yöntemle yapıyorum.

      Sil
  2. 512ram p4 işlemcili eski dizüstümde kurup kullandığım Puppy linux üzerinde hızlı çalışabilecek bir toplu resim boyutlandırma programı ararken, Debian forumunda fortran arkadaşımızın haber geçtiği sizin bu girdinizi gördüm. Önerdiğiniz programı puppy linux deposundan indirdim ve hemen kullandım sonuç mükemmel.

    Bu yüzden de size teşekkür etmeyi bir boç bildim. Paylaşımınız için teşekkür ederim. :)

    Osifa

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Süper, Teşekkürler...

    YanıtlaSil