11 Haziran 2011 Cumartesi

Bin/Cue dosyalarınızı iso ya çevirme (Linux İçin)


İnternetten indirdiğimiz veya da arkadaşlarımızdan aldığımız dosyalar zaman zaman bin/cue formatında olabiliyor. Benim bildiğim kadarı ile bu formatı direk olarak dosya sistemine bağlama imkanımız yok.
Linux bildiğiniz üzere iso kalıplarını herhangi bir programa ihtiyaç duymadan dosya sisteminde istediğiniz bir yere bağlama yetisine sahip. Şimdi adım adım bu işlemi nasıl yapacağız buna bakalım;

bchunk paketimizin adı. Eğer benim gibi Pardus Kurumsal 2 için paketini yapmamışlar(?!!) Neden bilmem. Ancak 2009 svn den build edebilirsiniz. Diğer çoğu dağıtımın paket yöneticisinde var paketimiz. pardus için sudo pisi it bchunk komutumuz.

Dönüşüm için komutumuz da bir o kadar basit. "bchunk DOSYAADI.bin DOSYAADI.cue OLUSACAKISOADI.iso" hızlı bir şekilde dönüşüm başlıyacak. Bittiğinde;

su - ile root olup
mkdir /mnt/isodisk ile mnt dizininde bir isodisk(bu değişebilir ben karışmasın diye bu ismi koydum, iso kalıbını bağlayacağım yer burası) dizini oluşturuyoruz
Ve bu dizine
mount -o loop OLUSACAKISOADI.iso /mnt/isodisk komutuyla bağlama işlemini gerçekleştiriyoruz.

Artık iso içeriği /mnt/isodisk altında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder